-نام پدر و مادر حضرت مريم چيست؟

(41934)
-پيامبري كه پدر داشت امّا مادر نداشت , چه كسي بود؟

(16891)
-در هنگام فاتحه خواندن حتماً بايد دعاي اللّهم اغفر للمؤمنين و المؤمنات و المسلمين و المسلمات را بگويند و بعد سوره حمد و توحيد را بخوانندّ آيا در غير اين صورت فاتحه خواندن درست نيست؟

(13945)
-خوش صداترين پيامبر چه نام داشته است؟

(7994)
-چرا خداوند به ابراهيم((عليه السلام)) لقب خليل الله را عطا كرد؟
(2955)
-بعضي مي گويند: حضرت ابراهيم در روز سيزده بدر كه مردم به بيرون شهر رفته بودند, بت هارا شكست و مي گويند: درست نيست در اين روز به بيرون شهر برويم ; آيا اين گفته درست است ؟

(2865)
-چرا نام پيامبر قوم لوط، لوط بوده ، مگر نه اين كه نام انبياي الهي با مسمي بوده و كامل و زيبا؟توضيح دهيد معنا و مفهوم لوط چيست؟

(2447)
-چرا حضرت داوود با اين كه از پيامبران اولوالعزم نبود، داراي كتاب زبور بوده است؟

(2207)
-سبطيان و قبطيان كيستند؟

(1692)
-علت حرام و گناه بودن غيبت چيست؟ چرا دين اسلام بر اين موضوع حساس ميباشد و به شدت از آن نهي ميكند؟

(1659)
-جدا نمودن آيين مقدس اسلام از سنتهاي باطل چگونه است؟
(0)
-آيين كامل چه آييني است؟ و چرا بعضي اديان نسبت به بعضي ديگر كاملترند؟
(0)
-آيا كساني كه به وجود آييني به نام اسلام پي برده اند ولي به آن معتقد نمي باشند، مستحق كيفرند؟
(0)
-مفهوم آزادي در اسلام چيست(0)
-اخباريين چه كساني اند؟
(0)
-1ـ چرا بين اديان الهي تفاوت وجوددارد درحالي كه خداوند تمام احكام را بر پيامبران نازل فرموده اند پس چرا تفاوت در نماز و روزه و ساير احكام وجود دارد؟(0)
-1ـ چرا به پيروان اديان الهي كافر مي گويند در حاليكه آنها نيز پيرو دين خداوند هستند ؟(0)
-2- چرا بعضي مردم مسيحي هستند ؟ با اين كه بيشتر جمعيت دنيا رامسلمانان تشكيل مي دهند ؟(0)
-آيا مسيحيان و يهوديان و ..... به بهشت مي ورند.؟ ( به نظر من اين با منطق جور در نمي آيد كه در اديان ديگر كسي مذهبي شناخته مي شود و به خاطر خدا كار نيك مي كند و به جهنم برود به خاطر اينكه دينش اسلام نبود )(0)
-پـيـغـمبر اسلام مي گويد : به آييني مبعوث شده ام كه عمل به آن براي همه سهل و آسان است اگر آسان بودن شريعت و آيين خوب است پس چرا در اقوام و مذاهب پيشين نبوده ؟(0)
-جدا نمودن آيين مقدس اسلام از سنتهاي باطل چگونه است؟
(0)
-آيين كامل چه آييني است؟ و چرا بعضي اديان نسبت به بعضي ديگر كاملترند؟
(0)
-آيا كساني كه به وجود آييني به نام اسلام پي برده اند ولي به آن معتقد نمي باشند، مستحق كيفرند؟
(0)
-مفهوم آزادي در اسلام چيست(0)
-اخباريين چه كساني اند؟
(0)
-1ـ چرا بين اديان الهي تفاوت وجوددارد درحالي كه خداوند تمام احكام را بر پيامبران نازل فرموده اند پس چرا تفاوت در نماز و روزه و ساير احكام وجود دارد؟(0)
-1ـ چرا به پيروان اديان الهي كافر مي گويند در حاليكه آنها نيز پيرو دين خداوند هستند ؟(0)
-2- چرا بعضي مردم مسيحي هستند ؟ با اين كه بيشتر جمعيت دنيا رامسلمانان تشكيل مي دهند ؟(0)
-آيا مسيحيان و يهوديان و ..... به بهشت مي ورند.؟ ( به نظر من اين با منطق جور در نمي آيد كه در اديان ديگر كسي مذهبي شناخته مي شود و به خاطر خدا كار نيك مي كند و به جهنم برود به خاطر اينكه دينش اسلام نبود )(0)
-پـيـغـمبر اسلام مي گويد : به آييني مبعوث شده ام كه عمل به آن براي همه سهل و آسان است اگر آسان بودن شريعت و آيين خوب است پس چرا در اقوام و مذاهب پيشين نبوده ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:25448 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:22

چرا پيامبران به هر درخواستي براي معجزه پاسخ مثبت نمي دادند؟

چون معجزه شاهد صدقي است براي اين كه ديگران به پيامبري مدّعي نبوت و رسالت ايمان بياورند و تصديقش نمايند. خداوند در ارسال هر پيامبري به تناسب شرايط و موقعيت ها يك يا چند معجزه در اختيارش قرار داد تا مردم با توجه به آن مطمئن بشوند كه پيامبر است. معجزه دليلي گويا براي اثبات ادعاي پيامبر است.

قرآن از اين به بينات يا دلايل و شواهد روشن ياد كرده است (لقد ارسلنا رسلنا بالبينات).

با اين سخن مي توان نتيجه گرفت:

اوّلاً: معجزه كاري است كه در اختيار خداست و با اذن خدا در اختيار پيامبرش قرار مي گيرد.

ثانياً: فلسفه وجودي معجزه براي شناخت پيامبر و هدايت بشر است كه براي طالب حقيقت، ارائه مي شود و براي طالب حق ارائه يك مورد معجزه از سوي پيامبر كافي است و نيازي به موارد ديگر ندارد.

حال برخي از منكران از پيامبر(ص)، مي خواستند كه براي آنان معجزات ديگري ارائه نمايد، ولي با پاسخ منفي پيامبر رو به رو شدند.

علت منفي بودن پاسخ را مي توان در چند چيز بدين شرح جست و جو نمود:

1ـ اعجاز به قدر كافي انجام شده بود و ديگر ضرورتي براي آوردن معجزة جديد وجود نداشت و با اين وجود آنان با مشاهدة معجزات جديد بناي ايمان آوردن نداشتند.

2ـ برخي از خواسته هاي منكران محال عقلي بود. طبيعي است كه معجزه در محالات عقلي راه ندارد.

3ـ برخي از خواسته هاي منكران به گونه اي بود كه اگر عمل مي شد، با فلسفة اعجاز منافات داشت. توضيح اين كه فلسفه اعجاز اين بود كه به صداقت مدّعي نبوت و رسالت ايمان آورده شود و مردم هدايت شوند؛ در حالي كه برخي به پيامبر مي گفتند: اگر به راستي تو پيامبر و فرستادة خدا هستي، از خدا بخواه تا سنگي از آسمان بر سرِ ما فرود آيد. با اجابت خواستة منكران، آنان هلاك مي شدند، نه اين كه ايمان آوردند.

4ـ برخي از خواسته هاي آنان به مقامي مربوط مي شد كه شايستگي آن را نداشتند، مثلاً ميگفتند: ما ايمان نمي آوريم مگر آن كه آن چه بر پيامبران نازل شد، بر ما نازل شود. طبيعي است كه نايل شدن به مقام دريافت و فهم وحي كار هر كسي نيست، بلكه مي بايست، لياقتهاي لازم را داشته باشد، تا خداوند او را به اين مقام برساند.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.